Заманауи әдіскердің миссиясы
Әдіскердің міндеті-ғылым мен практиканың ғана емес, ұрпақтар арасындағы байланыстырушы буын болу. Әлеуметтік дамудың мәңгілік мәселесі-ұрпақтар байланысы, өмір мен тарихи тәжірибені бір ұрпақтан екінші ұрпаққа беру. Әрбір жаңа буын, өмірге ене отырып, алдыңғы ұрпақтардың ғылыми білімдерде, моральдарда, әдет – ғұрыптарда, дәстүрлерде және т.б. көрініс табатын жалпыланған тәжірибесін игеруі керек. Әдіскерлер - өткен мен болашақ арасындағы тірі буын деп айта аламыз.
Миссия соншалықты қарапайым және бір сызықты емес, сондықтан әдіскердің қызмет ауқымы өте кең, жұмыс формалары мен әдістері әртүрлі. Бұл әдіскерге өз миссиясын орындауға мүмкіндік беретін олардың әртүрлілігі:
Әдіскерлердің функциялары:
* Ақпараттық-ұйымдастырушылық функция.
Бұл функциядағы әдіскердің негізгі міндеті - мұғалімдерге ақпаратты олар өздері қабылдайтын, түсінетін, қолданатын және мақсатына сай қолданатындай етіп беру.
* Ұйымдастырушылық-педагогикалық функция педагогикалық қызметкерлердің әртүрлі санаттарына әдістемелік көмек көрсетуді қамтиды. Іс-шаралар, формалар мен құралдар спектрі өте бай және алуан түрлі, бұл әдіскерге мұғалімдерге сараланған әдістемелік қолдау көрсетуге мүмкіндік береді.
* Насихаттау функциясы инновациялық педагогикалық тәжірибені жалпылау мен диссимиляциялауды; Заманауи педагогикалық технологияларды, оқу құралдарын, оқу-әдістемелік жинақтарды насихаттауды, БАҚ арқылы педагогикалық білімді насихаттауды қамтамасыз етеді.
* Диагностикалық және аналитикалық функция-әдіскердің маңызды функцияларының бірі. Ол мекемелердің, педагогтардың кадрлық әлеуетін зерттеуге, білім беру сапасын арттыру үшін ішкі педагогикалық резервтерді анықтауға, өз жұмысын диагностикалық негізде құруға мүмкіндік береді.
* Бақылау-диагностикалық функция педагогтердің практикалық жұмысына қатысуды және талдауды, педагог іске асыратын бағдарламалар мен қолданылатын педагогикалық технологиялардың тиімділігін, мекемедегі білім беру процесінің жай-күйін диагностикалауды қамтиды.
* Болжау функциясы-мекемелердегі білім беру процесін болжаусыз мекемелер мен жалпы білім беру жүйесін дамыту стратегиясын жасау мүмкін емес.
* Инновациялық функция - әдіскер мекемелерде эксперименттік жұмысты сүйемелдеуді; дамытушы бағдарламалар мен технологияларды енгізуді және іске асыруды, ОӘК апробациясын қамтамасыз етеді.
* Құрылымдық функция . Әдіскердің функциясына оқу-әдістемелік құжаттаманы әзірлеу, мекемелердің білім беру бағдарламаларын түзету, әдістемелік ұсыныстарды, құралдарды, ережелерді әзірлеу кіреді. Мұның бәрі құрылымдық функцияны қамтиды.
* Үйлестіру функциясы-әдіскер білім беру мекемелерінің желілік өзара іс-қимылын үйлестіруді, білім беру мекемелерінің балалық шақтың әртүрлі әлеуметтік институттарымен ынтымақтастығын қамтамасыз етеді.
* Ынталандырушы функция - жоғарыда аталған барлық функциялар, өйткені олар мұғалімдердің қызметін қандай-да бір жолмен ынталандырады, бірақ моральдық және материалдық ынталандыру туралы есте сақтау қажет. Барлық осы функциялар өзара байланысты және бірін-бірі толықтырады. Барлық аталған функцияларды орындау әдіскердің жоғары кәсіби қасиеттерінсіз мүмкін емес.
Кәсіби маман ретінде әдіскер саналы түрде мақсаттарды таңдап, жұмысты еркін, тәуелсіз шығармашылық жұмысқа айналдырады. Ол мамандық нормаларын игеріп қана қоймай, сонымен қатар жоғары нәтижелерге қол жеткізіп, өзін-өзі растап, өзін кәсіби маман ретінде сезініп, кәсібилігін дамытуы керек. Және суперфессионализмге ұмтылыңыз, яғни мамандықтан асып, мамандықты жеке үлесіңізбен шығармашылықпен байытыңыз. Әдіскердің кәсібилігінің дәл осы деңгейі жалпы білім беру жүйесінің дамуына айтарлықтай әсер етеді. Нағыз Әдіскер, мұғалімнің мұғалімі, тәлімгер, жаңашыл болуды мақсат еткен әр адам бастапқыда кәсіби шеберліктің жоғары деңгейіне бағытталуы керек.
Егер әдіскердің миссиясы болса, онда өсиеттер де бар: ұялшақты байқау; кішіпейілділікті арттыру; сыпайылықты көтеру; жалқаулықты тыныштандыру; шөлдегенді ішу; жоғалғанды ағарту; жалқаулықты жұмылдыру; инертті жағу; немқұрайлылықты жару; қарапайымды жарықтандыру; шығармашылықты шабыттандыру.
Бірде-бір миссия, оның ішінде әдіскердің миссиясы жеке адами қасиеттерсіз мүмкін емес. Тағы бір ұлы К. Д. Ушинский жеке тұлға тұлға арқылы қалыптасады, мінез кейіпкер арқылы қалыптасады деп жазды. Әдіскердің тұлғасы, оның жеке қасиеттері ол жұмыс істейтін мұғалімдерге арналған. Жоғары адамгершілік, моральдық тазалық, нәзіктік пен әдептілік – әдіскердің жеке басының қажетті қасиеттері. Жауапкершілік пен адалдық, еңбекқорлық пен шыдамдылық, табандылық пен оптимизм, гуманистік бағыт – әдіскердің жеке қасиеттерінің «арсеналы».